Główne nurty psycho – biznesu, czyli psychologia a New Age

On 18 stycznia 2013 by Katarzyna Papiernik

Główne nurty, opisywane również, jako bardzo szkodliwe dla szkół i nauczania przez Ojca Aleksandra Posackiego w książce Psychologia i New Age:
1 Pozytywne myślenie


Bezgraniczna i magiczna wiara w moc słowa i nieskończone, czy wręcz boskie możliwości człowieka. Polega na auto programowaniu przez pozytywny przekaz. Zubaża rzeczywistość i ignoruje obecność zła i walki duchowej w życiu człowieka. Obecne w firmach w postaci szkoleń służących psychomanipulacji pracowników.
2 NLP
Zachowanie człowieka determinują określone kody, które można odkryć podczas terapii i świadomie się nimi posługiwać.
3 Terapia Berta Hellingera
Ex ksiądz, korzystający z wiedzy plemion Zulus z RPA, gdzie był misjonarzem, NLP, Gestalt oraz innymi. „Ustawianie rodzin”, seanse spirytystyczne, na których osoby z sali zajmują miejsca przodków członków rodzin i otrzymują „wiedzące pole” – traumatyczne przeżycia, co ostatecznie pozwala na uleczenie tych. W Polsce jest bardzo popularny, kościół niemiecki go potępił. Ewangelickie Biuro ds. Sekt i zagadnień Światopoglądowych w Berlinie zalicza terapię ustawień Hellingera do myślenia ezoteryczno-magicznego.
4 Kinezjologia edukacyjna (Metoda Dennisona)
(ja osobiście miałam te zajęcia w ramach studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki). Metoda ta polega na wyrównywaniu przepływów energii „chi” znane w chińskiej medycynie ludowej, a przepływające przez meridiany. Meridiany nie są weryfikowalne naukowo. Dokonuje się to przez dotyk i ćwiczenia ruchowe, ma charakter inicjacyjny i okultystyczny.
5 Spirytyzm
Instrumentalne traktowanie duchów pod wieloma postaciami do usprawniania mózgu, angażowanie duchów przewodników do zdobywania tajemnej wiedzy, tu m. in. Metoda Silvy, czy szybkiego czytania. Metody odwołują się do świata pozaprzyrodzonego w celu usprawniania mózgu, metoda Gestalt (duch) stosowana również prze poradnię chrześcijańską w Warszawie na ulicy Bednarskiej.Przytoczone powyżej teorie, o zgrozo, są wykładane na większości Państwowych Polskich uczelni, jako teorie w pełni naukowe, i tego faktu nie można lekceważyć!

6. PEDAGOGIKA WALDORFSKA (SZKOŁY STEINEROWSKIE)

Pedagogika antropozoficzna, o charakterze inicjacyjnym w sferę okultyzmu

2013-01-19_0019

(Kliknij w obrazek w celu powiększenia)

Tylko trzy uniwersytety nie posiadają takich wydziałów: Śląski, Wrocławski i M. C Skłodowskiej w Lublinie8. Dziwi to, że uniwersytety katolickie także nie podsiadają daru rozróżniania duchów, albo zwykłej roztropności… Świadczy to tylko i wyłącznie o bardzo wysokim stopniu dezinformacji w Kościele na ten temat.

Bibl.

Bamonte F., Magia , wróżby, zabobony, Salwator
Gaudium et Spes, Konstytucja Duszpasterska o Kościele w Świecie współczesnym
Kuby G., Harry Potter – dobry czy zły?, Radom 2009.
Katechizm Kościoła Katolickiego
Posacki A., Duch Święty a psychotechniki. Infiltracja ezoteryzmu w medycynie, psychologii i pedagogice, Zapis sesji z Centrum Duchowości Księży Jezuitów
Posacki A., Egzorcyzmy, opętanie i demony, Polwen 2005.
Posacki A., Psychologia i New Age, Gdańsk 2007.
Posacki. A., Harry Potter i okultyzm, Gdańsk 2006.
Posacki A., Duchowość a psychologia, Zapis z Centrum Duchowości Księży Jezuitów.
Posacki A., Encyklopedia Zagrożeń Duchowych (Mistyka, Ezoteryzm, Okultyzm), Polwen 2009.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Pobierz!

    _newsletter
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE